Na haza is értem a dolgozóból ahogy azt a mellékelt ábra mutatja:P

Különben nagyon jó kis nap volt. Kis késéssel leértem a Klubba dolgozni (különben 3 napja nem csinálunk semmit, ami a sulit illeti, illetve ma benn voltunk Jarlétól kérni valami projektet) meg vettem akvarell festéket a jó kis képem hátterének, nagyon jól néz ki, majd ha kész lesz, teszek fel képet. Nade. Szóval ma Timmel és Andersszel dolgoztunk együtt, mert Laurának esszét kellett írnia, úgyhogy cserélt Timmel. Fiúk megmutattak néhány dolgot az elején, de amit kihagytak, arra is sor került az este folyamán, például hogy hogyan kell bort csapolni a papírdobozból, amiben a zacskós tejhez hasonlóan van egy zacsi, amin (a zacskós tejtől eltérően) van egy gomb, amit megnyomsz és jön belőle a bor. Dádám. Aztán még a sörös hordót is megtanultam kicserélni. 

Ja különben a képet elnézve is megfogalmazható a számomra eddig nem ismert Murphy-törvény, hogy nyilvánvalóan az első munkanapján jelennek meg ismeretlen eredetű kiütések az ember arcán. Na de mindegy is:P

A másik aranyszabály, hogy első nap minimum három poharat muszáj eltörnöd, úgyhogy úgy gondoltam egy ilyen fontos szabálynak mindenképpen eleget kell tennem, úgyhogy ez meg is történt. Sebaj:P

Különben felhívnám a figyelmet a übermenő Klubb Fantoft feliratra a pólómon, most nem teszem fel a Maci által (szigorúan a feliratra!!!) zoomolt képet:)

Szerda lévén mondjuk nem volt olyan sok vendég, de végül 2500 korona hasznot csak összeszedtünk, még ha ilyen rosszarcú embereket is kellett kiszolgálni érte, mint a képen látható...:) (Máté, Maci és Feri az iszákosok álcája (?) mögé bújva)

Rajtuk kívül volt még néhány srác Tanzániából, úgyhogy a napi nyelvlecke a szuahéli tudásotok fejleszti, úgyhogy néhány fontos tudnivaló szuahéliül: Habari yako? annyit tesz hogy vagy.  De mondhatod azt is helyette hogy Mambo! vagy hogy Shambo!. Erre azt kell válaszolni, hogy pue ill. nzuri, ha jól, ha kevésbé, akkor mabaya illetve si mazuri a megfelelő.

Ezenkívül a számok szuahéliül igencsak viccesek: 1- moja (mogyá), 2- mbili, 3- tatu, 4- nne, 5- tano, 6- sita (innen indult a nyelvtanfolyam, mert mondták, hogy a nevem szuahéliül hatot jelent), 7- saba (szábá), 8- nane (náne), 9- tisa (mint a folyónk:)) 10- kumi. Még fontos a köszönöm- asante; az i like you megfelelője nakupenda; a majd találkozunkké tutaonana, a welcome-é karibu; ha koccintanak, akkor pedig azt mondják, hogy maisa maref, ami kb. annyit tesz, hogy hosszú életet kívánnak. Ennyi volt a napi nyelvtanfolyam.

Ezen kívül igen lelkesen gyűjtöttük, én és Barbie a borravalót:

Sikerült is összeszedni (osztozkodás után) 16,5 koronát és 20 forintot (kösz Máté:P), úgyhogy igazán megdolgoztam érte. Tim, aki kanadai és nagyon elcseszett akcentusa és anélkül is érthetetlen beszéde van, de azért biztos jófej (nem, különben tényleg kedves) és aki a következő képen a JOBBIK arcát mutatja, azt mondta, hogy 10-ből 8-at kapok az esti munkámért, az a két pont meg pont három pohártörést számít... (upsz). A kép különben biztos a "naaa, adj egy kis borravalót, lécci"-nézésem tökéletesítése közben készülhetett.

 

Na de tudom ám, hogy titeket jobban érdekel Bergen, mint az arcom, úgyhogy néhány kép, amivel még adós vagyok: 

Mindkettő Bryggennél készült, a fekete-fehéren nem azért dőlnek a falak, mert Máté rosszul fényképezte, hanem már kicsit elfáradtak. (Most eszembe jutott apa vicce, amit még én sem értékeltem annyira, de hátha ti: Két kémény beszélget: -Úgy elfáradtam, ledőlök egy kicsit... na ilyenek ezek a Bryggen-i falak is.) 

És a végére még két szép bergeni városkép, stílszerűen pedig tutaonana!:) Penének pedig sok-sok puszi az általam imént felfedezett kommentjéért, a wikipediától pedig elnézést (na persze a prioritásomon azért javíthatnál:P).

   

 

Szerző: sziborka  2009.01.29. 03:19 7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zitusfranorge.blog.hu/api/trackback/id/tr92909578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DWade 2009.01.29. 13:04:36

Hello hello

Az a fekete fehér kép nagyon állat. Iagzából azon gondolkodtam, miközben olvastam, hogy hogy tudsz ennyi mindent megjegyezni egy idegen nyelven. Aztán rájöttem, hogy ezeket biztos te találod ki :D
Azért még egy kínai-japán-koreai-vietnami nyelvlecke jól jönne :D
Ja és voltál síelni? Nem emlékszem, hogy írtad volna, pedig az összeset elolvasom becsszó!

Hodor 2009.01.29. 13:33:53

Szióka mióka
Én is igyekstzem lépést tartani az olvasásban. Study kommentje nekemis eszembe jutott, még egy nyaraláson nem jegyeztem meg ennyi idegen szót, mint te egy este alatt.
Azért szívesen megnéznélek élőben is, ahogy csapolsz, nekünk adhatnád az egész papírdobozt is:)
Síelés engem is érdekel, én holnap indulok Fro-ba síelni.

sziborka 2009.01.29. 14:36:06

Study, most lebuktam:P
Különben tegnap én is féltem, hogy elfelejtem, úgyhogy kivételesen készítettem jegyzeteket. De nem szoktam becsszó:P Meg már várom, hogy tudjak olyan sok nyelven valami apróságot, hogy bárki odajön év végére a pulthoz, legalább egy káromkodást mondjak neki a nyelvén:D Különben a norvéggal is így kéne haladni, mint az összes másikkal...

Még nem síeltem, majd vasárnap, úgyhogy Dóri lélekben együtt lehetünk, ha akkor még ott leszel, na?:) Ja egyébként durva a sörcsapolás, azt nem is írtam, hogy magától kiméri a 3 meg 5 decit. Úgyhogy van is benne számláló. Különben az itteni csaposok nem csapolják habosra a sört, pedig a hab olyan jó, én úgy csináltam, hogy azért egy normális habmennyiség (nem 3 deci az 5ből:P) legyen rajta, mondták is a fiúk, hogy magyarosan csapolok.
Napi pirospont Dórié, ugyanis ő az első, aki egy nap három posthoz is kommentelt:)

lilacsirka 2009.01.29. 19:38:45

áhá, jegyzetek, hm hm...hát én egy olvasásra még fel se fogtam igazán..
de nagyon király lehet ez a munka, meg h ennyi helyről vannak emberek
ésésés a feketefehér képért elismerés a készítőnek...nameg a házépítőknek:P
síelésről meg majd képesbeszámolót ám! ;) (te különben tudsz síelni???)

Nyanyagor 2009.01.31. 04:23:39

Mocsok szuahéli, nem ellopta az arabból a hatot, hetet meg tízet! Zizi drága, ne álmodozz, a neved akkor is azt jelenti, amit a francia NYELV súg :P

Doorkey 2009.01.31. 17:45:34

Persze, a város is szép, de azért a "borravalókuncsorgós" fejet kár lett volna kihagyni :)
Egyébként hány fok van arrafelé?
süti beállítások módosítása