Pusszantás mindenki!

Na ahogy reggel írtam, itt Bergenben leesett az első havunk:) Úgyhogy ma is született néhány szép kép, ezért Orsi által közvetített közönségjavaslatra ma is egy képes összefoglaló lesz, ha KÉPES leszek rá, haha. Remélem ezt tegnapelőtt nem sütöttem el.

Maci által tegnapelőtt készített (ilyen jól főz, hogy közben még képeket is csinál:) ) kép, aminek fantázianeve blognagyi. Én remélem ennyire azért nem durva a helyzet, mindenesetre majd jól megkommentezitek.

Aztán még nem is mutattam meg, hogy milyen szép is Bergen, úgyhogy néhány tegnapi illetve mai képet felteszek. Elsőként talán debütáljon egy másik szögből a méltán népszerű hal tegnapelőttről, íme:

 

 

 

 

 

 

Na de a kikőtő egyébként a hal nélkül is elég szép volt:

 Aztán ma nagyon szép képeket csináltunk, jó volt ez a kis hó:

 Ja és ma volt csodálatos norvég óránk, ami azt hiszem az iskolapéldája annak, hogy a norvégok mennyire liberálisak és mennyire gyerekcentrikusak. Például ha valaki megy munkába és reggel elviszi az óvodába még a gyereket előtte, csak mondja, hogy a gyereket vitte, hazafele ugyanez, otthagyhat csapot-papot, ha menni kell érte. Szóval tényleg, elég sok szempontból figyelnek a gyerekekre. Viszont azért az egy kicsit meghökkentő volt norvégórán (ami azért felhívom a figyelmet, hogy nem az egyetemen van, hanem ez ilyen külön szervezés), hogy benn van a tanár gyereke is, még egy éves sincs, ott mászkál a padlón, a tanár meg simán megszoptatja órán. (az egészből a gyerek feje miatt nem látszik semmi, dehát azért furcsa, na). Szóval csak azért írtam le, hogyha Magyarországon nagyon autentikus norvégórára mentek, akkor tudjátok mire számítsatok.

Sajnos a nap képét (by Maci) nem engedifeltölteni, majd holnap próbálkozom még.

Ma Harald kissé depressziós lett a keneljében, úgyhogy Peti adott neki annyi engedményt, miután kisírtam, áttette hozzám, hogy itt bóklászhasson. Nagyon jó kapcsolatot építettünk a délután folyamán, amikor Harald azzal játszott, hogy egyik kék párnáról míg kimentem valahova átült a másikra. Ezt én roppant mókásnak találtam, ezért csináltam néhány fotót. Harald képről képre. Már itt volt egy ideje, adtam neki egy kis maradék rohadó salátát, szóval szó ami szó, nagyon jól elvoltunk. Mivel lemerültek az elemjeim, ezért elkértem Petitől az elemtöltőjét, akinek a szájából elhangzott a nap poénja "Dugd be a nyúlba, úgyis tele van feszültséggel". Ekkor én még óvatlanul nevettem, de amint odanéztem a konnektorra, ahova előtte a póttelefonom volt bedugva a töltőjére, megláttam csupaszon, mondhatni körülmetélve a töltőt, ami ezentúl zsinór nélküliségével állít tanúságot a mondatnak, miszerint "Sose bízz egy nyúlban". Szóval Zsuzsó, bocsi, de a nyúl kegyetlenül feldarabolta a töltőt, esélyt sem hagyott neki. Szegény töltőn olyan gyanútlanul mentek át a kis elektronok, csak azt nem értem, hogy hogyhogy nem Haraldban végezték. Tényleg, ezt lécci magyarázza meg valaki (Bálint?), hogy miért nem üti agyon az áram? Különben ezzel a húzásával én is végeztem Haralddal, Peti bánatára sajnos nem a szó szoros értelmében.

Az egyetlen oka, hogy nem rotyog még a nyúlpaprikás a fazékban, hogy ez nem az igazi töltőm volt, szerintem akkor már itt lenne Tóni a fenőkésével meg mindennel, nagyon szenvedélyesen ecsetelte múltkor Haraldnak a nyúlnyúzás szépségeit, hát igen, és még mi csodálkozunk, hogy depressziós lesz a nyúl, közelébe engedjük Tónit.:P

Na mindegy, Harald, ez nem volt szép tőled!!!

 

Azt hiszem a mai izgalmaknak ezzel vége szakad. Legalábbis remélem, H. úr visszakerült a keneljébe, a nyúlon túl.

Szerző: sziborka  2009.01.15. 02:58 10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zitusfranorge.blog.hu/api/trackback/id/tr34878841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csigah 2009.01.15. 09:58:42

hát ennek a postnak elég jókis címet adtál:D amugy nehéz nyelv a norvég? mmint nem a hülyébbnél hülyébb szavakra gondolok, hanem nyelvtanjára. vagy majd kiderül az idők során?:D

T.Orsi 2009.01.15. 10:00:49

Szia te drága! (L)
őszinte részvétem a töltődért és én is szeretném tudni miért nem halt bele Harald (de a drága macskánk se halt bele miko az enyémet elrágta úgyhogy ez valszeg nem Harald nyúl mivoltából fakadó tulajdonság).
A kikötő GYÖNYÖRŰ!!!! tényleg mint egy képeslapon és egyre jobban kezdelek irigyelni :P De hó fronton sztem nálunk itthon a "snassz debreceni" udvaron nagyobb van már napok óta szal ezzel ne vágj fel :P

Köszi a képeket, nagyon cuki vagy :)
Remélem ma sikerült üdén és frissen kelned :P:P

pussz (L)(L)
(Haraldnak nem!)

pityuu 2009.01.15. 15:47:38

Szia Zita!
Örülök, hogy jól érzitek magatokat! Nagyon jó a blog, főleg a képes összefoglalók!
Hát Harald viselkedése nem éppen egy arisztokratához méltó. Azért szerencse, hogy nem csapta meg az áram, mert akkor szaladhattatok volna vele a nyulam-bulamciára 8)
Üdv
Pityu

DWade 2009.01.15. 16:06:10


Zita a nyúlhoz csak annyit, hogy "add nekünk a nyulat nyerszen, cápkodószan, a burgonyát meg tartsd meg" :D

egyébként én mindig szerettem volna egy nyulat, csak büdös nem?

lilacsirka 2009.01.15. 17:56:59

Hello Blognagyi!
Egészen lemaradtam az olvasásban, de most sikerült pótolnom. Ez az áram dolog számomra is rejtély...de azért "kedves" tőle, h Z alakban hagyta a töltőzsinórt...amikor először megláttam, azt hittem a neved vmi absztrakt ábrázolása lesz...
az 5kiló kőről eszembe jutott, mikor a hargitán ?gyémántot? keresgéltünk...

sziborka 2009.01.15. 18:19:38

Csiga, nem olyan nehéz ám, mert némettel meg angollal már van mire építeni. Nyelvtan olyan egyszerű, mint az angol, szavak meg inkább németből eredeztethetőek. Szóval alakul:) napi norvég nyelvleckékkel még dúsítom a blogot:P

Ááá, Orsi, nem voltam fáradt:P gondolom te sem, ehe:)

Pityuuuuuuuuuu:) na végre megjött a heti szóviccversenyek első helyének várományosa. Többiek, kössétek fel a gatyát!

Study, nem annyira büdös, csak amikor megpörköli az áram, de sajnos ez nem történik meg. Ja egyébként Laci mondta, hogy 5 V megy a töltőben... Kellene valami 220 V-os nyúlcsapda, egy feláldozható vezeték. Hmmm. *kézdörzsölés*

Viszont gondolkoztam rajta, hogy összeszedek valami macskát. Van egy macska, a Fantoft-macska, facebookon felhasználó, Laura mondta, hogy néha beír ilyeneket, hogy "köszi, hogy megetettetek":P

grgczy 2009.01.15. 22:08:36

Zita!

dugd be a lerágott kábelt a konnektorba, majd az 220V lesz;) hátha elkezdi szagolgatni a végét:P

thebe 2009.01.16. 12:24:15

Eljött az én időm!
Akartam én írni, csak egyrészt lusta voltam, másrészt antómia szigorlatos kegyetlen hetem (mit hetem) volt. Aztán mivel átmentem (a csoporttársamhoz tanulni) a vizsgán most már kicsit jobban ráérek. Szóval nem állhatok ellent a felszólításnak, hogy megfejtsem, hogy a nyúl miért nem vezeti az áramot. Egyébként erre van néhány elméletem:
1. Alábecsülitek Haraldot. Sztem sokkal okosabb, mint gondolnátok. Én sztem ő egy gondolkodó lény. Pontosan tudja, hogy megrázná az áram, ha bedugva rágicsálná. Úh sztem előtte kihúzta, aztán szétrágta, és végül visszadugta. De az is lehet, h előtte lenyomta a biztosítékot, aztán visszakapcsolta.
2. A mai nyulak elképzelhető, hogy evolúciósan ott tartanak- mivel mindig is mindent megrágtak, és ma már a vezetékeket is, és azok a nyulak akik vezették az áramot, már nincsenek, viszont amelyek nem, reprodukálhatták magukat utódaikban, viszont örökítették az áramnemvezetés képességét-, h nem vezetik az áramot. Persze akkor nem tudom, h mitől világít vörösen a szemük, mer így meg azt nem tudják feltölteni.
3. A nyúlnak éppen a rágás pillanatában alakult ki kamrai fibrillációja, és a rajta áthaladó feszültség pont jól jött neki, h megszűnjön a kamrai lebegés.
4. De persze az sem kizárt, h a töltőn átáramló áram törpefeszültség (ami viszont a törpenyulaknak olyan, mint a normál nyulaknak a normál (mármint feszültség), ergo csak azon törpenyulakat nem rázná meg, amelyek evolúciósan ott tartanak, h...) és emiatt valóban nem rázhatta meg oly nagyon.

MorzsaCsilla 2009.01.16. 18:44:37

Az is lehet, hogy a kis fogaival olyan ügyesen rágta, hogy a szigetelő műanyagkábel első forgácsai pont ráhajtódtak a vezető részre, ily módon hidat képezve a nyúlnak az átmérőn, hogy átjuthasson a szigetelt rész "túlpartjára".

Doorkey 2009.01.18. 01:22:41

:DDD
Tejóég, micsoda elméletek....
Zita, (engem már 2x b*sz*tt meg a 220, és láthatod az eredményt) úgyhogy hiába vártok, sztem egyszerűbb, ha felkötöd a maradék töltőzsinórra, elnézést a grínpísztől...vagy add oda Szméagolnak, ő is elintézi hamar :)
süti beállítások módosítása